Open libraries: open science, open learning

September 30 – October 3, Madrid

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Committed to the 2030 Agenda

This Conference’s’ design includes the 2030 Agenda. In particular, this initiative is associated with the following SDGs and Goals:

SDG4: «Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all»
4.3. By 2030, ensure equal access for all women and men to affordable and quality technical, vocational and tertiary education, including university.
4.4. By 2030, substantially increase the number of youth and adults who have relevant skills, including technical and vocational skills, for employment, decent jobs and entrepreneurship.

SDG5: Achieve gender equality and empowering all women and girls
5.b. Enhance the use of enabling technology, in particular information and communications technology, to promote the empowerment of women.

SDG9: Build resilient infrastructure, promote inclusive and sustainable industrialization and foster innovation
9.5. Enhance scientific research, upgrade the technological capabilities of industrial sectors in all countries, in particular developing countries, including, by 2030, encouraging innovation and substantially increasing the number of research and development workers per 1 million people and public and private research and development spending.
9.c Significantly increase access to information and communications technology and strive to provide universal and affordable access to the Internet in least developed countries by 2020.

SDG10: Reduce inequality within and among countries
10.2. By 2030, empower and promote the social, economic and political inclusion of all, irrespective of age, sex, disability, race, ethnicity, origin, religion or economic or other status.

SDG11: Make cities and human settlements inclusive, safe, resilient and sustainable
11.4. Strengthen efforts to protect and safeguard the world’s cultural and natural heritage.

Comprometidos con la Agenda 2030

 La Agenda 2030 está presente en el diseño de este Congreso. En especial, esta iniciativa está asociada a los siguientes ODS y Metas:

ODS4: Garantizar una educación inclusiva, equitativa y de calidad y promover oportunidades de aprendizaje durante toda la vida para todos
4.3. De aquí a 2030, asegurar el acceso igualitario de todos los hombres y las mujeres a una formación técnica, profesional y superior de calidad, incluida la enseñanza universitaria.
4.4. De aquí a 2030, aumentar considerablemente el número de jóvenes y adultos que tienen las competencias necesarias, en particular técnicas y profesionales, para acceder al empleo, el trabajo decente y el emprendimiento.

ODS5: Lograr la igualdad entre los géneros y empoderar a todas las mujeres y las niñas
5.b. Mejorar el uso de la tecnología instrumental, en particular la tecnología de la información y las comunicaciones, para promover el empoderamiento de las mujeres.

ODS9: Construir infraestructuras resilientes, promover la industrialización sostenible y fomentar la innovación
9.5. Aumentar la investigación científica y mejorar la capacidad tecnológica de los sectores industriales de todos los países, en particular los países en desarrollo, entre otras cosas fomentando la innovación y aumentando considerablemente, de aquí a 2030, el número de personas que trabajan en investigación y desarrollo por millón de habitantes y los gastos de los sectores público y privado en investigación y desarrollo.
9.c Aumentar significativamente el acceso a la tecnología de la información y las comunicaciones y esforzarse por proporcionar acceso universal y asequible a Internet en los países menos adelantados de aquí a 2020.

ODS10: Reducir la desigualdad en y entre los países
10.2. Potenciar y promover la inclusión social, económica y política de todas las personas, independientemente de su edad, sexo, discapacidad, raza, etnia, origen, religión o situación económica u otra condición.

ODS11: Lograr que las ciudades sean más inclusivas, seguras, resilientes y sostenibles
11.4. Redoblar los esfuerzos para proteger y salvaguardar el patrimonio cultural y natural del mundo.